Hibrid Kézbesítési és Konverziós Rendszer
PROJEKTGAZDA:
MAGYAR POSTA ZÁRTKÖRŰEN MŰKÖDŐ RÉSZVÉNYTÁRSASÁG
A PROJEKT TELJES KÖLTSÉGVETÉSE	3.245.901.445 FT
TÁMOGATÁS INTENZITÁSA	100%
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁS IDŐTARTAMA	2012.10.01.-2015.02.27.
FENNTARTÁSI IDŐSZAK	2015.02.28.- 2020.12.31.
Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében megvalósuló Hibrid Kézbesítési és Konverziós Rendszer projekt kiemelt célja, hogy részben elektronikus megoldásokkal kiszélesítse a hatóság és az ügyfél közötti kapcsolattartás formáit 2014 novemberétől.
2012 májusában az egyes informatikai tárgyú európai uniós kiemelt projektekben meghatározott feladatok végrehajtásának felelőseiről szóló 1146/2012. (V.10.) Kormányhatározat írta elő, hogy az Új Széchenyi Terv keretén belül elindított Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) 2011-2013. évi akciótervében nevesített informatikai projektek között a Hibrid kézbesítési és konverziós rendszer széles körű elterjesztése a közigazgatási szervek kapcsolattartásában a Magyar Posta bevonásával valósuljon meg. Ennek keretében az alábbi három szolgáltatás biztosítására a Magyar Postát jelölte ki:
- biztonságos elektronikus kézbesítés,
 - hiteles hibrid konverzió,
 - hiteles inverz hibrid konverzió.
 
              A fejlesztés célja, hogy olyan szolgáltatások jöjjenek létre, ahol a nem on-line jellegű információ kapcsolatnál (nevezzük üzenetnek) a küldő és fogadó számára a legkényelmesebb formában áll rendelkezésre az üzenet. A feleknek nem kell figyelniük arra, hogy milyen kapcsolattartási forma felel meg a másik félnek, mert a szükséges átalakításról az új szolgáltatásrendszer gondoskodik oly módon, hogy megőrzi a tértivevényes papíralapú kézbesítésnél bevált és széles körben elfogadott bizonyítási erőt. 
A fejlesztés tervezett eredménye – a Magyar Posta által nyújtott – olyan szolgáltatás, amely az eddigi csak papíralapon működő társadalmi információs folyamatokon túl az elektronikus működésre történő áttérés lehetőségét biztosítja.
Ezáltal biztosítva lesz a választási eshetőség az állampolgárok számára, hogy lehetőségeikhez és igényeikhez a legmegfelelőbb kapcsolattartási formát választhassák ügyeik intézése során. Tehát eldönthetik, hogy hagyományos papíralapú levélben vagy elektronikus levélben kívánnak kapcsolatot tartani a különböző állami szervezetekkel, hatóságokkal (NAV, Bíróságok, stb.).
Mindhárom szolgáltatásra igaz, hogy zárt, védett, auditált és auditálható környezetben működik. A biztonság itt egyaránt jelent fizikai védelmet és informatikai biztonságot. A rendszer minden beavatkozást, külső és belső műveletet naplóz. A rendszert olyan védelemmel látták el, amely kizárja a manipulálás lehetőségét. 
A törvény az elektronikus kommunikáció esetében meghatározza azoknak az iratoknak és műveleteknek a körét, ahol gondoskodni kell a hitelességről. A Magyar Posta által kialakított mindhárom szolgáltatás ezt teljes körűen biztosítja.
A projekt hozzájárul a Magyar Posta rövid- és középtávú stratégiai céljainak megvalósulásához. Növeli szolgáltatásainak körét és társadalmi szerepet tölt be az állam közszolgáltatási feladatainak átvállalásával.
A Hibrid Kézbesítési és Konverziós Rendszerrel kapcsolatos információk
A DÍJMENTES IGÉNYBEVÉTEL FELTÉTELEI
A Magyar Posta, mint Szolgáltató a Hibrid Konverziós és Kézbesítési Szolgáltatást az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsztv.) 25. § (9) bekezdése és 74. § (5) bekezdése szerint, az elektronikus ügyintézést biztosító szervek számára, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII.19.) Korm. rendelet (Eüvhr.) 68/A. § (2) bekezdés szerinti szervek számára 2018. január 1-től díjmentesen biztosítja.
Új csatlakozó szervezetek számára a díjmentes igénybevétel feltételeit az itt található Szolgáltatás Katalógus és mellékletei, valamint a Másolatkészítési Rend tartalmazzák.
Az igénybevétel kezdeményezése a katalógus 1.sz. mellékletét képező Igénybejelentő megfelelő kitöltésével, cégszerű aláírásával ellátva a dokumentációban meghatározott módon történő benyújtásával lehetséges. A Szolgáltató az Igénybejelentő beérkezése után ellenőrzi, és amennyiben az igénybevételnek nincs akadálya, annak visszaigazolásával nyugtázza. Ezután kezdhető el a csatlakozási folyamat.
Csatlakozás szerződéses elemei
A dokumentumok a szolgáltatás díjmentes igénybevételének szerződéses elemeit tartalmazzák. Az Általános Szerződési Feltételek mellett az Igény benyújtás kitöltendő és aláírandó formanyomtatványa, valamint a szolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb elemek találhatók itt.
- Díjmentes igénybevétel Általános Szerződési Feltételei
 - Díjmentes igénybevétel Általános Szerződési Feltételei (akadálymentes verzió)
 - Díjmentes igénybevétel Igénybejelentő
 - Díjmentes igénybevétel Igénybejelentő (akadálymentes verzió)
 - Díjmentes igénybevételi dokumentum - definíciók
 - Díjmentes igénybevételi dokumentum - definíciók (akadálymentes verzió)
 - Díjmentes igénybevételi dokumentum - folyamatleírások
 - Díjmentes igénybevételi dokumentum - folyamatleírások (akadálymentes verzió)
 
Másolatkészítési rendek
A másolatkészítés szabályrendszere, a mindenkor aktualizált információk találhatók ebben a csoportban.
- Hibrid konverzió másolatkészítési rend
 - Hibrid konverzió másolatkészítési rend (akadálymentes verzió)
 - Inverz hibrid konverzió másolatkészítési rend
 - Inverz hibrid konverzió másolatkészítési rend (akadálymentes verzió)
 - A Hibrid másolatkészítési rend kiegészítő dokumentuma
 - A Hibrid másolatkészítési rend kiegészítő dokumentuma (akadálymentes verzió)
 
Interface leírások
A szolgáltatás igénybevételéhez a kapcsolat kétféle módjának specifikációja található ebben a csoportban. A web service a Magyar Posta által kialakított natív kapcsolatot jelenti, a Hivatali Kapu pedig a közigazgatás Központi Rendszerének szabályai szerinti csatlakozás lehetőségét nyújtja. Mivel az utóbbiak a Központi Rendszer működtetőjének hatáskörébe tartoznak, az erre vonatkozó aktuális leírások a NISZ Zrt, vagy a szeusz.gov.hu oldalakról tölthetők le, itt tájékoztató jelleggel szerepelnek.
- Web service interface leírás
 - Web service interface leírás (akadálymentes verzió)
 - Tájékoztató dokumentum - KRX üzenetformátum specifikáció
 - 
                  Tájékoztató dokumentum - KRX üzenetformátum specifikáció (akadálymentes verzió)
 
Éles üzem feltételei
Az igénybevétel kialakítása során, az éles üzemi használat előtt végrehajtandó feladatok leírásai és azokat támogató dokumentumok találhatók ebben a csoportban. Ilyenek pl. az adatok egyeztetése, az éles üzem előtt végrehajtandó ún. validációs teszt leírása és jegyzőkönyvének minta dokumentuma.
- Kiadmányozók aláírás lenyomatának bekérő táblázata hibrid konverzió esetén
 - Kiadmányozók aláírás lenyomatának bekérő táblázata hibrid konverzió esetén (akadálymentes verzió)
 - Éles üzem előtti validációs teszt végrehajtási forgatókönyve hibrid konverzió esetén
 - Éles üzem előtti validációs teszt végrehajtási forgatókönyve hibrid konverzió esetén (akadálymentes verzió)
 - Validációs teszt eredményéről szóló jegyzőkönyv - Hivatali kapu csatlakozás esetén
 - Validációs teszt eredményéről szóló jegyzőkönyv - Hivatali kapu csatlakozás esetén (akadálymentes verzió)
 - Validációs teszt eredményéről szóló jegyzőkönyv - webservice csatlakozás esetén
 - 
                  Validációs teszt eredményéről szóló jegyzőkönyv - webservice csatlakozás esetén (akadálymentes verzió)
 
Tájékoztatók és segédletek
A csoport elemei széles körű tájékoztatók az igénybevétel előtt, és alatt rendelkezésre álló információk használatával kapcsolatos leírások. Itt találhatók többek között a szolgáltatások leírásai, a hitelesség biztosításának, illetve ennek ellenőrzésére vonatkozó leírások, a szolgáltatásról szóló rendszeres adatszolgáltatás (analitika), valamint a felmerülő hibák részletesebb leírásai.
- Általános szolgáltatási prezentáció Hibrid konverzió
 - Általános szolgáltatási prezentáció Hibrid konverzió (akadálymentes verzió)
 - Általános szolgáltatási prezentáció Inverz Hibrid konverzió
 - Általános szolgáltatási prezentáció Inverz Hibrid konverzió (akadálymentes verzió)
 - Rendszeres analitika értelmezésének leírása
 - Rendszeres analitika értelmezésének leírása (akadálymentes verzió)
 - A papír alapú másolat hitelességének ellenőrzési lehetősége
 - A papír alapú másolat hitelességének ellenőrzési lehetősége (akadálymentes verzió)
 - Hibrid konverzió bizonyítékainak értelmezése
 - Hibrid konverzió bizonyítékainak értelmezése (akadálymentes verzió)
 - Analitikai és számlázási eltérések definiálására és egyeztetésére szolgáló táblázat
 - Analitikai és számlázási eltérések definiálására és egyeztetésére szolgáló táblázat (akadálymentes verzió)
 - Kiegészítő információ: Hiba értesítések értelmezése hibrid konverzióhoz
 - Kiegészítő információ: Hiba értesítések értelmezése hibrid konverzióhoz (akadálymentes verzió)
 
projekt események
2013. április
              Nyitó sajtótájékoztató
A Magyar Posta Zrt. 2013. április 3-án sajtótájékoztató keretében mutatta be két induló európai uniós projektjét, a„Postai Agora” és a „HIBRID Kézbesítési és Konverziós Rendszer” projekteket.
A sajtó képviselői megismerhették a projekt fő céljait, a megvalósítás mérföldköveit.
Sajtótájékoztatóról készült fotók:
Hibrid 'A típusú' tábla kihelyezése (Elektronikus Posta Központ - Budapest, VIII. kerület, Orczy tér 1.)
2013. május - július
              A szolgáltatások kísérleti jellegű működtetése és a végleges szolgáltatások pontos megtervezése érdekében a projekt kialakította a három szolgáltatás - a papír-elektronikus konverzió, az elektronikus-papír konverzió, és a biztonságos elektronikus kézbesítés - prototípus szintű megoldásait.
2013. augusztus 
              A Magyar Posta bemutatót szervezett, melyen a közigazgatási intézmények vezető és munkatársai a prototípus rendszerek megoldásain keresztül megismerhették a tervezett szolgáltatások főbb alapelveit, működését.
              A prototípus rendszer bemutatása
2014. augusztus
Szakmai nap keretében a már a kiépítés alatt álló rendszer lehetőségeiről tartottunk bemutatót olyan közigazgatási partnereink részére, akik várhatóan igénybe fogják venni a szolgáltatásainkat.
2015. február 26.
              Az üzem ünnepélyes átadását dr. Bartal Tamás úr, a Miniszterelnökség szabályozásért és kodifikációért felelős helyettes államtitkára nyitotta meg, mely után Szarka Zsolt vezérigazgató úr bemutatta a projekt eredményeit. A rendezvényen a meghívott 12 médium képviselői valódi üzemi körülmények között kaphattak képet a rendszer működéséről.
              A rendszer működés közben
2015. február 27.
              A projekt a záró rendezvényét a Magyar Posta tulajdonában lévő Benczúr Házban tartotta meg, melyen a közigazgatási intézmények szakmai képviselői vettek részt. Az eseményen a projekt vezetése végigvezette a jelenlévőket a megvalósítás főbb lépésein, bemutatta a szervezeteket, amelyek részt vettek a megvalósításban. Érzékeltette, hogy az alkalmazott korszerű technológiai megoldások a közigazgatás és Magyar Posta számára is óriási lehetőségeket rejt. A közigazgatás részéről az Oktatási Hivatal bemutatta, hogy mely szolgáltatásokat milyen mértékben kívánja igénybe venni.
              A projekt ünnepélyes zárórendezvénye